Инклузија и борба против узнемиравања

Francuska evropska škola u Podgorici je inkluzivna škola

Obezbjeđujemo kvalitetno obrazovanje učenicima od vrtića do srednje škole, uzimajući u obzir jedinstvene osobine i posebne obrazovne potrebe svakog pojedince.

Škola ima za cilj da primi i podrži sve učenike, u onoj mjeri u kojoj se mogu obezbijediti ljudski i materijalni resursi za podršku njihovom obrazovanju. 

Прилагођавање курсева и пружање подршке може се обавити у великом броју ситуација: подршка новим студентима који не говоре француски језик, подршка студентима са академским, емоционалним потешкоћама или потешкоћама у понашању, студенти са високим потенцијалом, прилагођавање које треба спровести у случају болести које захтевају дуготрајно лечење, алергија, инвалидитета итд.

     

EFEP smatra da ovi učenici zahtijevaju specifičnu pažnju od strane nastavnika koji ih prati na njihovom školskom putu. 

Prilagodbe i mjere koje preporučuje francusko Ministarstvo obrazovanja sprovode se u učionici, u saradnji sa porodicom. 

Ovo se ogleda u uspostavljanju različitih obrazovnih planova (PPRE, PAI, PAP) koji se redovno preispituju tokom sastanaka obrazovnog tima. 

Ову подршку координира представница школе за ЕБЕП, госпођа Маева Ле Галл. Она ради са ученицима, наставницима, породицама и екстерним заинтересованим странама на подршци школским пројектима, како би гарантовала пут прилагођен свакој особи. 

Може имати различите облике: посматрања у учионици, радионице и дискусије са ученицима у разредним групама, малим групама или појединачно, радно време са наставницима, помоћ у развоју школских пројеката, састанци са породицама и успостављање партнерстава са спољним заинтересованим странама.

Naša referentkinja učestvuje u pripremi i pisanju različitih individualnih projekata za djecu kojoj je potreban inkluzivni pristup (PPRE, PAI, PAP, itd.).

Borba protiv nasilja

Nasilje u školama ne zaobilazi nijednu obrazovnu ustanovu. Mi smo oprezni i pridajemo najveću važnost borbi protiv ovog fenomena.

Prema psihologu Danu Olweusu:

„Učenik je žrtva nasilja kada u više navrata trpi negativne postupke od strane jednog ili više učenika. Negativno ponašanje može se manifestovati kada učenik ili grupa učenika izaziva nelagodnost kod drugog učenika, bilo fizički (udaranje, guranje, udaranje nogom, stiskanje, zadržavanje druge osobe) ili verbalno (prijetnje, podsmijevanje, zadirkivanje, davanje podrugljivih nadimaka). Negativne radnje se takođe mogu manifestovati bez riječi ili fizičkog kontakta (grimase, nepristojni gestovi, ignorisanje ili odbijanje da se ispune želje drugih).

 

Svaki slučaj je jedinstven i zahtijeva odgovarajući odgovor. Uobičajeni postupak je sledeći:

1 – Слушање. Виктимизовани ученик, ученик сведок или родитељ контактира запосленог у школи (ЦПЕ, наставника, администрацију, секретаријат, кантину, итд.) да пријави случај узнемиравања.

2 – Евалуација. Особље установе "истражује" како би проценило ситуацију. Колико озбиљно? Каква проба? Од када? Разговори са жртвама и другим ученицима. Упознајте се са родитељима и жртве и узнемиравача(а).

3 – Одговор. Škola prilagođava svoj odgovor na osnovu poznatih informacija i situacije: kako zaustaviti nasilje i zaštititi učenika žrtvu? Na koji način kazniti učenika koji vrši nasilje i kako ga uključiti u ispravku svojih postupaka i kako spriječiti da se nasilje ponovi? Organizujemo praćenje, redovno ispitivanje učenika žrtve..

Током године, неки чланови особља учествују у обуци коју обезбеђује АЕФЕ: откривање акција као што су амбасадори против узнемиравања или вршњачко посредовање; обука у концептима психо-социјалних вештина и управљања емоцијама; увод у метод заједничке забринутости, познат као „Пикасов метод“.

За више информација:

sr_RS