Vrtić
Vrtić prima djecu uzrasta od dvije i po do pet godina. Predstavlja prvi ciklus školovanja, koji obuhvata tri grupe: malu sekciju (PS), srednju sekciju (MS) i veliku sekciju (GS). Ovo je ciklus prvih saznanja, gdje djeca otkrivaju svijet škole.
Uloga vrtića u obrazovanju vašeg djeteta
Vrtić je škola za rast, učenje i zajednički uspjeh.
- Dijete uči da se osamostali, da se izražava i da razvija svoju kreativnost.
- To je škola koja njeguje pažljiv i podržavajući pristup, gdje se učenje temelji na igri, istraživanju, otkrićima i aktivnoj angažovanosti djece.
- Dijete otkriva svijet pisanja, počinje da čita, piše i broji.
Okruženje je pažljivo prilagođeno, sa prostorima i opremom dizajniranim za malu djecu, školskim aktivnostima koje poštuju njihov ritam, te prijatnim ambijentom u kojem dijete sigurno raste i razvija se.
Vrtić igra važnu ulogu na putu učenika ka školskom uspjehu. Njegova osnovna misija je da podrži djecu u socijalizaciji, razvoju jezika, ljubavi prema učenju, kao i u afirmaciji i razvoju njihove ličnosti. Djeca svakodnevno učestvuju u raznim pedagoškim aktivnostima.
Vrtić igra važnu ulogu na putu učenika ka školskom uspjehu. Njegova osnovna misija je da podrži djecu u socijalizaciji, razvoju jezika, ljubavi prema učenju, kao i u afirmaciji i razvoju njihove ličnosti. Djeca svakodnevno učestvuju u raznim pedagoškim aktivnostima.
Drugačije od zabavišta
Učenje
Program predškolske ustanove sproveden u EFEP-u zasnovan je na programu definisanom od strane Ministarstva prosvjete Republike Francuske i inspirisan je različitim pedagoškim metodama, uključujući Montesori pedagogiju.
Manji broj učenika (do 20) omogućava kvalitetan individualizovani pristup. Učiteljica, koja je Francuskinja, diplomirala je u oblasti obrazovanja djece ranog uzrasta. Pedagoška asistentkinja takođe je prisutna tokom cijelog dana u grupi kako bi pomagala djeci u njihovim svakodnevnim aktivnostima.
Učenici dva puta sedmično imaju čas sa nastavnicama crnogorskog i engleskog jezika, čime se od najranijeg uzrasta uvodi višejezični pristup.
Nastava je organizovana u pet oblasti učenja:
- Podsticanje jezika u svim njegovim dimenzijama.
- Djelovati, izražavati se i razumjeti kroz fizičke aktivnost.
- Djelovati, izražavati se i razumjeti kroz umjetnost.
- Razvijati osnovne vještine za oblikovanje i strukturiranje mišljenja.
- Otkriti svijet.
Dnevni raspored
- 8:20 Dolazak učenika, doručak
- 8:30 časovi jezičkih radionica u malim grupama
- 9:15 Radionice inspirisane Montesori pedagogijom
- 10:00 Užina i odmor
- 10:30h Motoričke aktivnosti
- 11:10 Grupne aktivnosti: čitanje priča, pjesmice...
- 11:30 Pauza za ručak: kantina i odmor
- 12:45 Spavanje za malu (PS) i srednju (MS) sekciju
- 13:00 Aktivnosti za srednju (MS) i veliku (GS) sekciju
- 13:20 Radionice o brojevima, fonologiji, grafici, umjetnosti itd.
- 14:20 Buđenje male (PS) i srednje (MS) sekcije
- 14:30 Grupna aktivnost za kraj dana: priča, pjesma...
- 14:50 Priprema za odlazak kući ili produženi boravak